Hogyan nyújts spárgára?

2021.06.24

A spárga (mind az angol, mind a francia spárga) az egyik legszexibb póz, amit egy nő felvehet, ráadásul rendkívül jó flexibilitásról tanúskodik, ami az edzettségre, izmok jó állapotára utal. 

A francia / harántspárga az, ahol az egyik lábad előre, a másik hátra felé néz; az angol / oldalspárga az, ahol a két láb oldalra nyúlik, a lábfejek felfelé néznek. 

Az előbbihez elsősorban a comb hátsórészét és csípőt, comb elülső részét kell megnyújtanod. Az utóbbihoz pedig első sorban a combközelítő (belső comb) izmokat. 


COMB HÁTSÓ RÉSZE ÉS FARIZMOK NYÚJTÁSA: 

1. Ülj a talajon nyújtott lábbal és hajolj előre.

2. Ülj a talajon gátülésben (egyik láb nyújtva, másik derékszögben hátra hajlítva), és hajolj előre.

3. Állásban nyújtott lábbal hajolj előre. 

4. Állásban tedd a lábad egy magaslatra pl. székre, bordásfalra csípő magasságban és előre hajolj rá. 

5. Hanyatt fekvésben húzd arcod felé a nyújtott lábad.


COMB ELÜLSŐ RÉSZE ÉS CSÍPŐ NYÚJTÁSA: 

1. Állásban egyik lábad hátra hajlítod, fenékhez húz a sarok, térdek zárnak, csípő előre billent. 

2. Oldalra kiülsz a talajon, és a sarkad fenekedhez húzod, csípő előre billent. 

3. Haránt terpeszből leereszkedsz úgy, hogy az elülső láb hajlik, ezen van a testsúly, csípőt talaj felé tolod. 


+a francia spárga pozíciót felveszem, amennyire megy, leengedem magam, figyelve rá, hogy a térdek és csípő egyenesen lefelé nézzenek. Megtartom ameddig tudom a pozíciót, óvatosan engem lejjebb magam. 


BELSŐ COMB NYÚJTÁSA: 

1. Nagy terpeszben ülünk talajon, előre dőlünk. Lábfejek ne "dőljenek be"!

2. Nagy terpeszben ülünk a talajon a falnál, a 2 belső talpél a falat érinti, igyekszünk csípővel a falhoz közelíteni. 

3. Hanyatt fekvésben nagy terpeszbe nyitjuk a lábakat, térdnél/lábszárnál/bokánál fentről lefelé toljuk.

4. Állásban magaslatra pl. szék, bordásfal helyezzük az egyik lábat csípő magasságba, majd a talajon lévő lábhoz hajolunk úgy, hogy a felső láb belső combja nyúljon. 

5. Félguggolásban (egyik láb hajlítva, ezen van a testsúly, a másik oldalra nyújtva) közelítem a belső combot a talaj felé. 


+1: az angolspárga pozíciót felveszem, ügyelve rá, hogy a lábfejek felfelé nézzenek, térd nyújtva legyen. Leengedem magam amennyire tudom, megtartom a pozíciót, óvatosan engedem lejjebb magam.  


Még több nyújtás és videó a Zárt Klubban >>>