Online edzés - hasznos vagy veszélyes?

Az online edzéseknek 2 típusa van: az online edzés egy konzerv edzés, amelyet önállóan végzel, míg a virtuális edzés egy élő edzés, ahol az edző lát, javít, instrukciókat ad. Nyilvánvalóan a második verzió sokkal biztonságosabb, de az elsőtől sem kell félni! Lássuk, miért: 

KIKNEK AJÁNLOTT? 

1. Az online edzés, vagyis amikor egy letölthető videóval dolgozol, nagyon jó, ha nem vagy teljesen kezdő: ugyanis haladóként vagy újrakezdőként már van némi fogalmad arról, hogy a te kondíciódhoz milyen terhelés reális. Így pl. ha nagyon felmegy a pulzusod, vagy épp kevés a terhelés, tudsz korrigálni saját magadnak. 

2. Abban az esetben is jó megoldás Neked, ha olyan edző anyagát nézed, aki ért ahhoz, hogy 

- szóban jól adjon instrukciókat, érthetően magyarázza a testtartást, kivitelezést, légvételt és mindent

- ő maga is szépen kivitelezi a gyakorlatot, vagyis biztosan szép példát látsz és az rögzül

- elég tapasztaltat, hogy rámutasson a gyakori hibákra, és elmondja, hogyan tudod korrigálni azokat


Ha e 2 feltétel fennáll, akkor az online edzés nem lesz veszélyes, miniálisra csökken a hibázási lehetőség. Az is jó, ha 1-5 alkalom személyi edzést azért igénybe veszel előtte, hogy biztosan jól kivitelezd a gyakorlatokat!


Hámori Blanka

edző, coach