Ne a kalóriákat számold, hanem a szénhidrátot

A fogyással kapcsolatos legnagyobb tévhit, hogy kalória-számolással töltjük az időt - a szénhidrát-számolás helyett. Ugyanis a kalória-számolás nagyon pontatlan lehet, és (ami a nagyobbik baj), hogy a kalória-bevitelünk származhat jó és rossz forrásokból. Ezért fordulhat elő, hogy 500 kalóriát bevihetünk

  • egy tábla csokiból
  • egy fél adag barna rizsből (65 g), csirkemellből és salátából

Előbbi jól megdobja a vércukor szintet, majd 1 óra múlva újra éhesek leszünk. Ráadásul elraktározzuk a cukrokat (zsír formájában természetesen), a méreganyagok jó kis narancsbőr formájában jelentkeznek és az arcunk is kipattogzik, ha hajlamosak vagyunk rá.

Az utóbbi viszont órák hosszan ellát energiával, tápanyagokkal, segít az izom-megtartásban és energikussá tesz. Ha ezt még megdobjuk egy kis plusz vitaminnal, akkor teljes értékű volt az ebédünk és határozott lépést tettünk a karcsúbb és feszesebb alak felé. :)

Egyszóval: ne a kalóriákat számold, hanem a szénhidrát-mennyiséget és -minőséget figyeld! Így nem csúszhat el a diétád és nem merülhet fel később a kérdés, hogy vajon miért nem haladsz a fogyással, pedig annyira precízen számolgattál... Eleinte beválik, ha írogatjuk a bevitt tápértéket, később pedig már mehet "érzésből" a mennyiség és minőség is!


PÉDA NAPI ELOSZTÁSRA A NAP FOLYAMÁN 150 GR :

REGGELI: 30 gr

TÍZÓRAI: 15 gr

EBÉD: 60 gr

UZSONNA: 20 gr

VACSORA: 25 gr


Természetesen a mennyiségen kívül a helyes alapanyagokra is ügyeljünk, a  kellő mozgásra, és a mentális egészségre! :) Fordulj hozzám, ha segítség kell!

Hámori Blanka

személyi edző, coach