Így számold ki az ideális testsúlyod!

A legegyszerűbb módja az ideális testsúly kiszámolásának a Broca-index számolása. A képlet nagyon egyszerű:

  1. Vonj le a magasságodból (cm) 100-at
  2. A kapott eredményt csökkentsd további 10%-kal
  3. Az eredmény az ideális testsúlyod kg-ban

Példa:
egy 170 cm magas ember esetében: 170-100= 70
70-7=63
Ideális testsúly: 63 kg

Mi a gond ezzel a képlettel? Hogy nem veszi figyelembe

  • a nemet
  • a kort
  • az izomzatot
  • a csontozatot


Eszerint tehát minden 170 centis ember - legyen az 20 éves vagy 70, legyen az élsportoló vagy egy egyetemista, legyen az nő vagy férfi - 63 kilós kéne hogy legyen... Ez nyilván nem reális! Ezért fontos tudni, hogy az ehhez hasonló egyszerű képletek csak irányadóak, és a legjobb szakember segítségével vagy egy profi testanalizálás során valóban reális eredményt kapni a cél súlyunkat illetően. Mint sokan tudjátok, én a profi testösszetétel elemzés híve vagyok és a hamarosan induló blogomon erről fogok nektek többet írni, a legfontosabbat pedig épp most osztottam meg: hogy hol tudtok Ti is ilyen méréseket végeztetni!

A lényeg tehát: NINCS olyan képlet ami 100% pontosággal megmondja, hány kilónak kéne lenned, és milyen paraméterekkel kell rendelkezned! Íme néhány irányadó infó még:

- a testzsír-százalékod legyen a 18-26% (lányok) ill. 14-24% (fiúk) sávban

- az izomtömege egy közepesen fitt egyénnek a testsúlya 40-50%-a

- a derékcsípő-hányadosod legyen 1-es alatt!

Amennyiben teljes állapotfelmérést szeretnél vagy csak konzultálnál a céljaidról, keress bátran!

Szép napot neked, 

Hámori Blanka

edző, életmódtanácsadó