7 Motivációs trükk edzéshez

A motivációs videókkal és képekkel egy baj van: nem mindenkinek válik be. Vagy nem mindig. A motiváció nagyon sokat segít az edzésben, de csak akkor ha a NEKED megfelelő formáját választod! A legelterjedtebb ön-motivációs módszer, ha az elérendő "álom alak" képeit rakod ki a faladra - ez azonban csak egy a sok motivációs eszköz közül! Most összegyűjtöttem Nektek 7 hatékony (és kipróbált) módszert, válogassatok kedvetekre! : )

1. Hanganyag - magadnak

Egy korábbi cikkben már megosztottam veletek egy nagyon hatékony módszert, melynek lényege, hogy mondj fel a telefonodra vagy MP3-ra magadnak motivációs szöveget! A saját hangod ugyanis nagyon tud hatni Rád - sokkal inkább, mint egy idegen hang! Sorold fel, mi motivál, hogyan fogod magad érezni, milyen alkalmakon milyen ruhákba bújsz majd, hogyan sétálsz majd a strandon a büfé felé... : ) Ha csak egy módszert próbálsz ki, ez legyen az!


2. Jutalom

Sokaknál bevált módszer: tűzz ki magad elé jutalmat, amit a jól elvégzett edzés után kapsz meg! A jutalom lehet valami apróság, (pl. egy finom turmix vagy akár egy szelet csoki) - a lényeg, hogy motiváljon, és arányos legyen az az elvégzett munkával! Vagyis az egy szelet csoki valóban egy szelet legyen ne egy tábla ; )

3. Edzésnapló - precízeknek

A dokumentációról szóló cikkben már megbeszéltük, hogy számtalan előnye van, ha edzésnaplót / étkezési naplót vezetünk. Azonban motiváló erőként is hathat rád a napló, ha precíz típus vagy és nem szereted az üresen maradt oldalakat! Ha az a típus vagy, aki utólag is mindent beír a határidőnaplójába, akkor az edzésnapló vezetése a te módszered a rendszeres edzéshez! : )

4. Egy mantra

Válassz ki magadnak egy rövid mantrát, ami inspirálóan hat rád (pl. "Ma is nagyon jó, hatékony edzésnek nézek elébe, ami után szuperül érzem majd magam! : ) ") és mondd el naponta többször! Kösd a mantrád egy bizonyos tevékenységhez, pl. hogy megérinted a karkötőd, meghallgatsz egy jó számot, megnézel egy inspiráló képet a neten... és fogadd meg, hogy valahányszor elfog a "nincs-kedvem-edzeni"-érzés, beveted a kis titkos mantrát, mozdulatot...

5. A csoda cipő

Aki már próbálta, tudja: ha van egy új edzőcipőnk (kesztyű / táska / kulacs / sportmelltartó stb.) szívesebben indulunk el a edzeni! Habár a hatékony edzés szempontjából nagyjából mindegy, hogy van-e rózsaszín kesztyűd vagy nincs, azért a női olvasók nyugodtan próbálják ki ezt a módszert! : P

6. Videó

Habár azzal kezdtem, hogy a motivációs videók már lejárt lemez, azért van egy videó, amit szeretettel ajánlok Neked. Én nagyon szeretem, pedig elég régi - de a mai napig kedvem támad tőle elindulni, és CSINÁLNI! : )

>> KEDVENC MOTIVÁCIÓS VIDEÓM

7. Legyen valaki, aki számon kér! 

 Alapvetően jobb a belülről jövő motiváció, mint a külső kontroll, de néha igenis szükség van rá! Jó ha van egy edződ vagy dietetikusod, akinek be kell számolnod róla hogyan haladsz - és ez motivál! Ugyanezt éred el, ha indítasz egy blogot vagy vlogot a változásodról! :) (Ez utóbbi még a konyhára is hozhat!)


Remélem segítettem és legalább 1 trükköt be tudsz vetni! :)

Hámori Blanka

edző, életmódtanácsadó