5 hiba, ami miatt NEM TUDSZ fogyni

Van néhány tipikus, újra és újra elkövetett baklövés, azok körében, akik fogyni, formálódni szeretnének. Az 5 leggyakoribbat most gyorsan összegyűjtöttem - ezeket te SEMMIKÉPP ne kövesd el!

1. A gyors sikerre hajtasz! Tipikus hiba. A villámgyors diéták, a koplalások gyors eredményt hozhatnak, de egyrészt csak a mérlegen, és nem látványra (kisebb leszel, de formásabb nem, hiszen nemcsak zsírból, hanem izomból is fogytál), másrészt pedig ez a legegyenesebb út a jojó-effektushoz (szintén az izomveszteség miatt)

2. A "mindent-vagy-semmit"-elv alapján akarod végigcsinálni! Ne tedd! Próbáld fokozatosan bevezetni a változásokat, mert a 180 fokos fordulatot nem biztos, hogy hosszútávon bírni fogod! Arra is figyelj, hogy ha ki is marad egy edzés - másnap folytasd a programot, ne menjen el a kedved!

3. Túlgondolkodod! Ez is hiba. Hajlamosak vagyunk néha azt hinni, hogy a fogyás számtalan apró titokból áll, és csak akkor sikerülhet végre elérni az álom alakot, ha mindezt megfejtettük. Pedig a dolog lényegesen egyszerűbb: égess el több kalóriát, mint amennyit beviszel a szervezetbe. Vagyis csökkents a kaján, és kezdj el mozogni!

4. A számokban hiszel! Ez is egy nagy csapda. A mérlegen 2 számot látsz, de az embereket ez pont nem érdekli, mikor azt mondják, jól nézel ki. Megfelelő edzéssel nemcsak a ruhaméret lesz kisebb, hanem a tartás is javul, a formák feszesebbek, no és persze sporttal ugye, hosszú távú a változás...

5. Összekevered a kényelmet és a fáradtságot! Sokaknál nem egyértelmű melyik-melyik. Hallgass a megérzéseidre, a tested jelzéseire, hogy pontosan tudd: most valóban pihenésre van szükséged, nem vagy terhelhető - vagy csupán lusta vagy edzeni? Ezt a kettőt összekeverni a legnagyobb hiba, amit elkövethetsz! Figyelj oda, mit mondd a tested, és ne kíméld túl!

Kerüld el ezeket a hibákat, és változz látványosan!

Kérdezz, írj, ha segítségre van szükséged az alakformálással kapcsolatban!

Hámori Blanka

Edző, életmód tanácsadó, life coach