Gondoltál már arra az önismereti utad során, hogy néha azért nem értjük igazán a másikat, mert másik generációban nőttünk fel? Például a szüleink döntései érthetőbbé válnak, ha az ő generációjuk értékrendjét vizsgáljuk. Ezt fontos mérföldkő lehet az #önismeret útján, a #coaching vonalán, de egyébként akár a fitnessben is: például a táplálkozási szokásink megértéséhez, a túlsúly elengedéséhez...
Íme egy rövidke összefoglaló, milyen főbb értékekkel rendelkeznek az egyes generációk:
☝️ A veterán és baby boomer generáció számára a munkahelyi stabilitás, a családalapítás és az anyagi biztonság volt a legfontosabb. Egy munkahelyen gartanak ki egész életükben és komolyam hordozzák a szüleik (háborús, éhezés időszaka) emlékeit az életmódjukban. Például a fitness luxus, a táplálékhoz ragaszkodni kell.
☝️ Az X generáció már nagyobb hangsúlyt fektetett az egyensúlyra a munka és a magánélet között, ők már kamaszként ismerték a számítógépet, huszas éveikben a mobiltelefont. Ők a HÍD az idősebb és a modern generációk közt. Tovabbvitték a szüleik "kell egy szakma" hozzááállását, de már rugalmasabbak. Gyerekeiket lazábban nevelik.
☝️ Az Y (millenniumi) generáció értékrendjében előtérbe került az önmegvalósítás, a rugalmasság és a társadalmi felelősségvállalás. Először vezetik be családjaikba tömegesen a munkamegosztást férfi és nő közt, már nem egy munkahelyen élik le az életüket, de lojálisak. Az utolsó generáció, aki emlékszik a social media előtti szabadidőre. A kommunikációjuk a telefont és a chatelést is magába foglalja, a szociális háló építése fontos. Az önismeret és öngondoskodás már nem luxus, de meg nem alap.
☝️ A legfiatalabb felnőttek most, a Z generáció tagjai pedig a technológiai fejlődés és a globális problémák iránti érzékenység mellett az identitásuk szabad kifejezését és a folyamatos tanulást tartják különösen fontosnak. Már projektekben gondolkodnak a hagyományos karrier helyett, és nem tekintik sikernek csak a pénzt vagy pozíciót, inkább a szabadság tükrében nézik a siker mércéjét. Az önismeret, egészséges életmód alap, nem luxus, fontos a fenntarthatóság. A kommunikációjuk közvetlen.
Te hova tartozol??
#generációk #életmód #fitness